השאר\י פרטים ונחזור אליך בהקדם


מצווים לשמוח – פורים צילום עם חיוך

פורים החג שמזוהה מאוד לא רק עם תחפושות אלא עם צילום וצלמים, תחפושות, צבעוניות, והרבה שימחה .
אז מה כדאי לדעת ואיך ניתן לצלם את זה הכי טוב

"איך שכחתי להטעין ! "

דאגו לטעון סוללות של המצלמה מראש, עדיפות לסוללה נוספת. אם אתם מצלמים עם מבזק חשוב לבדוק שגם בו הסוללות טעונות ולא שכבו שם מהשנה שעברה וכך גדל שם עץ חלודה J וכן כדאי טיפה לעבור על המפרט של המצלמה ולשחרר גם חלודה ממקומות אחרים אצלנו …

 "חייכו למצלמה "

צילום תחפושות או צילום המשפחה המתחפשת שלנו הוא בעצם צילום פורטרט, אז נתייחס אליו ככזה. חשוב להבין שמדובר בצילום אנשים, ההתייחסות היא אחרת, צרו קשר עם האדם דברו איתו תחמיאו לו על התחפושת, שאלו שאלות וחפשו את הרגע המתאים ללחוץ… הקדישו קצת זמן, חישבו על המיקום, הרגע הנכון אפילו או למרות שהוא לא מוכן הצילום עשוי להיות טוב יותר ומיוחד .

"קצת שמאלה….לא בעצם ימינה"

לרקע ומיקום הצילום יש חשיבות גדולה על התוצאה הסופית, אם המונח עומק שדה מוכר לכם, אז השתמשו בעומק שדה רדוד עד כמה שניתן כדי להדגיש את המחופש, הרקע צריך להיות אחיד ולא להתחרות עם הציבעוניות של המצולם. אם יש אביזרים לתחפושת עשו שימוש באביזרים אלו, נסו למשל להתקרב ליד המחזיקה לדוגמא חרב וליצור עומק בתמונה.

"למה לא הודיעו לי שהרציפה רטובה"

זווית הצילום היא כלי חשוב המכניס עניין בצילום. כמובן שאם מצלמים ילדים רדו לגובה הילדים או אפילו נמוך מכך, זה יגרום להאדרת הילד וייקח אותנו למקום חדש ושונה, אפילו אם צריך להשתטח על האדמה. חפשו את הזווית המעניינת, עלו על כיסא או רדו למטה, שנו נקודת יחוס. הזווית השגרתית של צילום מגובה העיניים עשויה לשעמם, אנחנו בפורים …. אז תשתוללו גם עם הדימיון שלכם.

" אני בא "

אל תחפשו לצלם רק תחפושת מושלמת, גם תהליך הלבישה או אפילו ההכנה של התחפושת הוא מעניין, אפילו התהליך כולו , מרגע שעלה הרעיון מה עושים ולמה מתחפשים ועד ליצירה המושלמת. גם צילום ברצף של מס' רב של תמונות ויצירת סרטון טיים לאפס של כל ההכנה יכול להיות מדליק .

"יאללה באלגן "

צילום ברחוב במהלך עדלאידע או תהלוכה פורימית הוא כבר סיפור שונה מצילום הילדים או המשפחה בסביבה הנוחה והרגועה עם זמן כמעט בלתי מוגבל… כאן יש חשיבות של לתפוס את הרגע. אתם נכנסים לנעלים של צלם רחוב, העניים שלנו לא נחות לרגע. חפשו את הרגעים המיוחדים, פריקת עול, השתוללות ושימחה, נסו לחשוב על מיקום גבוה אם אתם רוצים לתפוס את ההמון ולהמחיש את כמות האנשים, או כנסו לתוך הקהל וחפשו את התחפושות המוזרות והשונות. אפשר לצלם ללא בימוי, אל תשכחו בפורים אנשים יתנו לכם לצלם וגם ישתפו פעולה.

"איזה עדשה לקחת ?"

לצלמים שכבר מצלמים במצלמות  DSLR (רפלקסיות) ומתלבטים עם מה לצלם ? ועם מה לא להיסחב, יש כמובן את האפשרות להשתמש בעדשות ארוכת מוקד כמו ( 70-200 מ"מ) או דומות כדי לצלם מרחוק ולתפוס פורטרטים ללא התקרבות, ויש את אלו שישתמשו בעדשות אמצע (50 מ"מ ) וירגישו את נשימות האדם המצולם. כמובן לאלו שמכירים אותי יודעים שאין נכון ולא נכון, לכל אחת מהאפשריות יש את הצד שלו והיתרון והעניין . בכל עדשה שתבחרו נסו להיות יצירתיים ושונים. אפשר להתמקד בפרט אחד מתוך כל הבאלגן מסביב ולהדגיש אותו (ע"י עומק שדה) . נסו לספר סיפור, חישבו איך הצופה יראה את התמונה וקחו אותו לאן שאתם רוצים .

"איזה חושך כאן "

פורים הוא גם חג המסיבות והלילה, והצילום בלילה הוא אתגר לכל צלם.  אז העלנו את ISO   ויש לנו מבזק אבל חשוב להבין שעבודה עם מבזק (פלאש) אינה פותרת את כל הבעיות ולא תמיד יוצרת צילום מושלם. חשוב לצלם בחשיפה שמאפשרת לאור הקיים במקום להיכנס לפריים גם אם אינו רב . צילום ברחבת ריקודים או הופעה עם המון אור ציבעוני יאפשר לצלם ללא פלאש ולתת לאותנטיות לדבר. אם אתם מצלמים בחלל שיש לו קירות בהירים ניתן להשתמש בהם כמחזרי אור ולכוון את אלומת הפלאש לשם …

"אז מה היה לנו כאן"

  • בני אדם הם לא בקבוק … צרו קשר איתם גם אם הם מאחורי מסכה .
  • חישבו על מיקום המצולמים ועל הרקע .
  • זווית הצילום לא חייבת להיות מאזור הראש (שלנו)  אפשר להתכופף ….
  • צילום רחוב זה לתפוס את הרגע, השמחה, הספונטניות, והאווירה .
  • הציוד שניקח איתנו : חשוב אבל לא תמיד המכריע. החשיבה מחוץ לקופסא לא פחות חשובה ולפעמים הרבה יותר = כמו שתמיד אני אומר המצלמה הכי משוכללת נמצאת בין האוזניים שלנו !
  • צילומי לילה הם אתגר, אבל הכי כייף זה צילום מאתגר אחרת נשתעמם …

אז צאו לשמוח ולצלם והכי חשוב תהיו שונים ומעניינים – פורים שמח !

רוצה להתחיל לצלם > >






FACEBOOK