מה כוללים לימודי צילום

צילום הוא פעולה שכל אחד יכול לעשות, אמנם ואכן רובנו מצלמים לא מעט תמונות במהלך חיי היומיום שלנו, אך ללא ספק יש משהו מיוחד בתמונה שצולמה בצורה מקצועית ויש הלך מחשבה שלם מאחוריה. יש את מי שיש לו כשרון מולד לצילום תמונות מיוחדות ואיכותיות ויש את מי שמעוניין ללמוד את התחום בצורה מקצועית. לימודים מסודרים של צילום מקצועי הם לימודים מקצועיים לכל דבר ועניין ויש הרבה מה לדעת וללמוד. יתרה מכך – העידן הדיגיטלי הביא איתו לא מעט שינויים גם לעולם הצילום ואלה צריכים לבוא לידי ביטוי בקורסים השונים על מנת שהתלמידים יהיו מעודכנים כמה שיותר אודות כל הנושאים החדשניים שמשפיעים על עולם הצילום.

מי שמחפש לימודי צילום רוצה גם להעמיק את הידע האישי שלו שקשור בצילום תמונות וייתכן וירצה בעתיד לעסוק בתחום זה. כיום יש ביקוש רב לצילומים של צלמים מקצועיים כך שיש ביקוש לתחום זה. סביר מאד להניח שמי שרוצה ללמוד צילום בצורה מקצועית ומסודרת עושה זאת מכיוון שהצילום היווה עבורו תחביב במשך לא מעט שנים וכעת הוא החליט שזה הזמן הנכון להפוך את התחביב למקצוע של ממש ולהתפרנס מביצוע פעולה שממילא אוהבים ונהנים ממנה. מה שחשוב כעת זה לבחור את המקום שבו מחליטים ללמוד ולהבין בדיוק אילו תכנים יועברו בקורס. חשובה לא פחות התעודה שתתקבל בסיום הקורס והאפשרויות המקצועיות שייפתחו בפניהם של הבוגרים ברגע שהתעודה תהיה בידם.

מה לומדים בקורס צילום?
יש הרבה מאד מה לדעת וללמוד כשרוצים לעסוק בצילום בעיסוק עיקרי. בעבר היו נפוצים סוגים שונים של מצלמות שכיום כבר לא קיימים והמצלמות משולבות עם אלמנט דיגיטלי, כך שצריך להכיר אותן לעומק, לדעת אילו פונקציות אפשריות בהן, מה ההבדלים בין הסוגים או הדגמים השונים ובאילו מצב או מקום כדאי להשתמש בכל אחת מהפונקציות האלה. להלן נושאים נוספים שלומדים בקורס צילום ושהצלם תמיד בוחן על פיהם את מושא הצילום שלו –

אור וצל – בכל סוג של צילום יש התייחסות לכמות ואופי התאורה במקום, כמו גם למשחק של הצל על האובייקט המצולם. חשוב מאד להכיר סוגים שונים של הצל ובמידה ותנאי האור לא מספקים – הצלם המקצועי יידע איך להתמודד עם כל מצב.
העמדה ומיקום – יש חשיבות לבנייה נכונה של המיקום בתמונה (קומפוזיציה). קרבה למצלמה או ריחוק ממנה, היחס בין אובייקטים שונים שמצולמים באותה התמונה, פרופורציות נכונות ועוד.
שימוש במצלמה – המצלמות כיום לא רק משוכללות אלא גם יקרות אך מאפשרות הרבה מאד מרחב פעולה. חשוב מאד להכיר לעומק את האפשרויות השונות, להבין מה ההבדלים בין פונקציה זו לאחרת, מתי כדאי לעשות שימוש בכל אפשרות שקיימת, כמו גם מאילו עדיף להתרחק.
תאורה ושימוש מושכל בצמצם וחשיפה – למצלמה יש תפקיד חשוב מאד באופן שבו התמונה מצולמת והנושא של חשיפה ושימוש בצמצם הוא אחד המרכזיים בכל לימודי צילום. יש הרבה מה לדעת ומה לעשות ולוקח זמן להבין מה הנתונים הנכונים בכל מצב ובכל מקום.
עדשות ופילטרים – גם כאן מדובר בעולם ומלואו. כל מצלמה מגיעה עם עדשה אחת לפחות וישנם עוד סוגים רבים של עדשות שבעזרתם אפשר להשפיע על מה שמצולם – להתקרב או להתרחק וכמובן לשנות את הצבעים של התוצאה הסופית על ידי שימוש מושכל בפילטרים.
צילומי שטח שונים – כאשר מדובר בשטח אפשר לחלק את הנושא הזה לתת קטגוריות – שטח אורבני, שטח בחיק הטבע, חוף הים, צילום בשעות הלילה ועוד. חלק בלתי נפרד של קורס צילום יהיה התנסות מעשית בצילום בהזדמנויות ומקומות שונים על מנת לחוש את ההבדלים וליישם את הידע התיאורטי שנלמד בכיתה.
עיבוד תמונות – גם זה מהווה חלק מצו השעה, על פי עבודה רבה מבוצעת מאחורי הקלעים אחרי שהתמונה צולמה. אפשר לשפר או לשנות מעט אזורים מסוימים, אפשר לטשטש כתמים או לכלוך או להדגיש את מה שחשוב שהמתבונן יראה.
מתן חוות דעת – אמנם מדובר בהתבוננות סובייקטיבית ולא תמיד אפשר לקבל חוות דעת דומות מצלמים שונים – אך עקרונות שקשורים לעולם הצילום הם עקרונות קבועים וידועים ובעת הקורס חשוב מאד שהתלמידים יקבלו משוב ופידבקים מהחברים שלהם על מנת שיידעו איך להשתפר. מנגד – נותני חוות הדעת ילמדו להעביר ביקורת בצורה מקצועית ונכונה שתסייע לצלם להשתפר ולהשיג תוצאות טובות יותר.

איך לבחור לימודי צילום?
חשוב מאד לבחון לעומק את הסילבוס של כל קורס צילום. יש חשיבות למשך הקורס ולאורך השיעורים, כמו גם לכך שהתנסויות בשטח חייבות להיות חלק בלתי נפרד מתכנית הלימודים. חלק ממוסדות הלימוד דורשים רמה מסוימת של ידע וניסיון וישנם גם לא מעט קורסים שפתוחים לקהל הרחב וכל אחד יכול להירשם אליהם. חשוב מאד לדעת מראש איזה קורס בוחרים ולוודא שהוא מתאים לרמה האישית של התלמיד. במידה ויש ספק או שלא בטוחים – לבטח יש את מי לשאול או עם מי להתייעץ בטרם הרישום.

מומלץ לשים לב איזו תעודה מתקבלת בסיום הקורס, האם יש מקומות עבודה או צלמים בתחום שמכירים אותה וממליצים על אותו המקום ככזה שמתבצעים בו לימודים ברמה גבוהה, האם אפשר עם התעודה להירשם ללימודי המשך ואילו תכני מקצועיים יהיו מפורטים בתעודה. בעזרת הידע שרכש והתעודה שקיבל ימשיך התלמיד הלאה בדרכו המקצועית בעולם הצילום כך שיש הרבה מה לבדוק וחשוב מאד לבחון לעומק את כל ההיבטים של הקורס שעומד על הפרק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן