צילום בחשיפה ארוכה

צילום מפלים ומים זורמים.
מפלי מים מאפשרים לנו הצלמים אתגרי צילום רבים ומעניינים, דבר אשר משדרג את צילום הנוף הסטנדרטי למשהו עם אנרגיה, עניין ותנועה.

קיימות בעצם 2 אפשריות עיקריות:

הקפאת התנועה באמצעות מהירות תריס קצרה.
חשיפה ארוכה שתמרח את תנועת המים הנופלים ונקבל מעין גלימה לבנה.
בד"כ צלמים מעדיפים את האפשרות השנייה שמצליחה להעביר את התמונה בצורה מעניינת ומיוחדת…

אז מה צריך ?


צילום מפלים ומים זורמים.
מפלי מים מאפשרים לנו הצלמים אתגרי צילום רבים ומעניינים, דבר אשר משדרג את צילום הנוף הסטנדרטי למשהו עם אנרגיה, עניין ותנועה.

קיימות בעצם 2 אפשריות עיקריות:

הקפאת התנועה באמצעות מהירות תריס קצרה.
חשיפה ארוכה שתמרח את תנועת המים הנופלים ונקבל מעין גלימה לבנה.
בד"כ צלמים מעדיפים את האפשרות השנייה שמצליחה להעביר את התמונה בצורה מעניינת ומיוחדת…

הקפאת התנועה באמצעות מהירות תריס קצרה.
חשיפה ארוכה שתמרח את תנועת המים הנופלים ונקבל מעין גלימה לבנה.
בד"כ צלמים מעדיפים את האפשרות השנייה שמצליחה להעביר את התמונה בצורה מעניינת ומיוחדת…

אז מה צריך ?

חצובה – צילום בחשיפה ארוכה דורש יציבות של המצלמה, ולכן תצטרכו חצובה. או לחילופין אמצעי אחר אשר ניתן למקם עליו את המצלמה ללא תזוזה.
ISO נמוך – היות ואנחנו במצב של אור יום נתחיל מהורדת הרגישות של החיישן, דבר שיאפשר חשיפה ארוכה יותר, וכמובן צילום ללא רעשי רקע מיותרים.
צמצם– העדפה לצמצם סגור היא מובנת היות ואנחנו שואפים לחשיפה ארוכה, אזי נרצה להקטין את כמות האור מכל מקום אפשרי. צריך לקחת בחשבון שמצב סגירת צמצם יוביל לעומק שדה גדול שלא תמיד רצוי… ומומלץ לא להגיע לסגירה מלאה של הצמצם ( כלומר לערך המינימלי של העדשה )
פילטרים (מסננים) – השימוש במסנן יועיל בהקטנה של האור המגיע לחיישן ( כמעין משקפי שמש לעדשה J ) ויאפשר לנו גם במצב של אור יום מלא לחשוף חשיפה ארוכה. פילטרים אפשריים: מקטב Polarizing יקטין בד"כ כ-2 סטופים או פילטר מכהה Neutral Density לפי מס' סטופים המבוקש .
מיקום וזמן -טיימינג – בחרו את הזמן המתאים במהלך היום לצילום מפל המים על מנת שניתן יהיה לבצע חשיפות ארוכות וניצול תאורה מתאימה (סוף יום או תחילתו וימים מעוננים), דבר שיאפשר חשיפות של שניות ארוכות מאוד.
קומפוזיציה –חלק חשוב מאוד מהצילום. את מפל המים ניתן לצלם במספר גדול של אופציות, מזוויות צילום שונות, ממרחקים שונים. בהגיעכם למקום הסתובבו מסביב, חפשו זוויות שונות, שימו לב לתאורה בכל מקום ובחרו את הנקודה המחמיאה ביותר למפל.
אז לעבודה…חשוב תמיד לבדוק לפני שיוצאים מלבד מזג אוויר כמובן גם את כיוון השמש במיקום המפל כך שנקבל כמה שפחות אור עליו, כל מידע רלוונטי יכול לסייע, מיעוט מבקרים יעניק לנו חוויה אחרת ואילו כניסת אנשים לפריים ייתן פרופורציות לצילום דבר שייתן לצופה הבנה על עוצמתו וגודלו.

חצובה – צילום בחשיפה ארוכה דורש יציבות של המצלמה, ולכן תצטרכו חצובה. או לחילופין אמצעי אחר אשר ניתן למקם עליו את המצלמה ללא תזוזה.
ISO נמוך – היות ואנחנו במצב של אור יום נתחיל מהורדת הרגישות של החיישן, דבר שיאפשר חשיפה ארוכה יותר, וכמובן צילום ללא רעשי רקע מיותרים.
צמצם– העדפה לצמצם סגור היא מובנת היות ואנחנו שואפים לחשיפה ארוכה, אזי נרצה להקטין את כמות האור מכל מקום אפשרי. צריך לקחת בחשבון שמצב סגירת צמצם יוביל לעומק שדה גדול שלא תמיד רצוי… ומומלץ לא להגיע לסגירה מלאה של הצמצם ( כלומר לערך המינימלי של העדשה )
פילטרים (מסננים) – השימוש במסנן יועיל בהקטנה של האור המגיע לחיישן ( כמעין משקפי שמש לעדשה J ) ויאפשר לנו גם במצב של אור יום מלא לחשוף חשיפה ארוכה. פילטרים אפשריים: מקטב Polarizing יקטין בד"כ כ-2 סטופים או פילטר מכהה Neutral Density לפי מס' סטופים המבוקש .
מיקום וזמן -טיימינג – בחרו את הזמן המתאים במהלך היום לצילום מפל המים על מנת שניתן יהיה לבצע חשיפות ארוכות וניצול תאורה מתאימה (סוף יום או תחילתו וימים מעוננים), דבר שיאפשר חשיפות של שניות ארוכות מאוד.
קומפוזיציה –חלק חשוב מאוד מהצילום. את מפל המים ניתן לצלם במספר גדול של אופציות, מזוויות צילום שונות, ממרחקים שונים. בהגיעכם למקום הסתובבו מסביב, חפשו זוויות שונות, שימו לב לתאורה בכל מקום ובחרו את הנקודה המחמיאה ביותר למפל.
אז לעבודה…חשוב תמיד לבדוק לפני שיוצאים מלבד מזג אוויר כמובן גם את כיוון השמש במיקום המפל כך שנקבל כמה שפחות אור עליו, כל מידע רלוונטי יכול לסייע, מיעוט מבקרים יעניק לנו חוויה אחרת ואילו כניסת אנשים לפריים ייתן פרופורציות לצילום דבר שייתן לצופה הבנה על עוצמתו וגודלו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן