טיפים לצילום בתנאי חורף

פניכם טיפים לצילום בחורף – מזג האוויר הסוער אולי משאיר אחרים בבית מתחת לפוך, אבל אנחנו הצלמים קופצים על ההזדמנות ויוצאים לצלם בתנאים לא תנאים! הנה כמה טיפים בשבילכם לצילומים חורפיים וגם איך להציל את המצלמה מנזקי הקור, השלג והגשם:

טפלו בציוד שלכם ודאגו שיישאר חם ויבש. נסו לשמור על המצלמה כמה שיותר חמה, עדיף בתיק או תחת המעיל. צלמו מתוך מסתורים,מתחת לגגון או מטריה ועיטפו את המצלמה בניילון אטום.
מזג אוויר קר פוגע בסוללה. לכן, השתדלו לשמור את דלת הסוללה סגורה. ודאו הסוללה שלכם טעונה היטב לפני היציאה. כדאי לקחת סוללה נוספת להחלפה, במידה שסוללה אחת קרה מדי לשימוש וצריך לחממה.
אם נפלה לכם המצלמה לשלג- לא להילחץ! הרימו אותה באמצעות הרצועה, ונסו "להעיף" את השלג עם כפפות ולא בידיים "חמות". במידה וכבר נכנסו מים למצלמה, ניתן לשלוף מיד את הסוללה, לנתק מכל גורם מתח ולהכניס לשקית עם אורז (סופח נוזלים ).
צאו לצלם בשעות הזריחה והשקיעה. האור היפה בהן מדגיש את כל הדרמה האופיינית למזג האוויר החורפי.
עננים עננים בעיני- שמיים מעוננים מוסיפים הרבה עניין ונפח, חפשו אותם בנוף והכניסו לפריים.
צילום טיפות גשם בתנועה- כדי הקפיא את הטיפות צלמו במהירות צמצם מהירה בסביבות 1/1000 .כדי למרוח את הטיפות צלמו במהירות איטית יותר 1/125 . התנסו בשתי המהירויות ותבחנו מה אתם אוהבים יותר.
צילומי גשם- צלמו את הגשם בחשיפות ארוכות – הדבר יוצר מריחה מעניינת של הגשם
צלמו מייד אחרי הגשם. האוויר נקי וצלול וכל האובייקטים בתמונה יראו ברורים ומבריקים מהגשם.
שלוליות- הגשם משאיר אחריו שלוליות שההשתקפויות מהן מעניינות מאוד. רצוי להכניס גם אלמנטים רגילים שנמצאים מסביב לשלולית כדי לבלבל את הצופה, וכן ניתן גם להפוך את התמונה אם ההשתקפות ברורה מספיק.
צילום טיפות מים על חלון -מקדו את החדות על החלון הרטוב ותקבלו צילום נהדר של טיפות המים עם רקע מטושטש וגשום.
הצלחתם לתפוס ברק? מעולה! נסו ללכוד את הרגעים הדרמטיים האלו, סופות ברקים מצטלמות יפה מאוד. יש להעמיד את המצלמה עם חצובה לכוון את הפוקוס של העדשה לאינסוף, ולהעביר אותו למצב ידני (כדי שהמצלמה לא תמשיך לחפש פוקוס בין לחיצה ללחיצה). מכוונים את מהירות התריס ל- 10 שניות וסוגרים את הצמצם לסביבות ה-f:8.
צלמו אנשים ברחוב, הם לרוב לבושים בבגדים יותר צבעוניים ומעניינים בחורף.
צאו לטבע! הכול נעשה ירוק ומתמלא חיים וצילומי הנוף מלאי קונטרסט ולאלמנטים מיוחדים (גשם, עננים, ערפל ועוד..)
ואל תשכחו להתלבש היטב, שלא תתקררו לנו ?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן