מצלמות MirrorLess (חסרות מראה)

תופעה שכבר לא ניתן להתעלם ממנה בעולה הצילום – הכניסה המאוד משמעותית של מצלמות חסרות המראה.

מצלמות DSLR היו כאן תמיד והבחירה של צלמים היתה רק בין היצרן היפני הזה או היצרן היפני השני שכמובן מלווה בדחקות על בחירת מצלמה בחברה כזו ולא אחרת הייתה כמעט כמו אוהדי מכבי מול הפועל. ואז החלו להיכנס מצלמות חסרות המראה – Mirrorless, וכשמן הן לא ממש חסרות משהו משמעותי אולי אף יש להן יתרון משמעותי והן נותנות מלחמה לא פשוטה למצלמות DSLR.

השחקן הראשון שפרץ לשוק עם מצלמות מירור לס עם חיישן מלא היה סוני עם דגם הa7 אולם בעקבותיו יש גם שחקנים חדשים, והגדילו לעשות חברת פוג'י שהוציאו לשוק מצלמות חסרות המראה גם מצלמה בפורמט בינוני מצלמת Fuji GFX-50S שנכנסה למקום שעד עכשיו לא ממש היה מוכר .

הבחירה לא פשוטה. פרמטרים רבים משפיעים על הבחירה – משקל, איכות צילום, צפייה דרך עינית או מסך, מבחר עדשות, וגם פוזה…

איכות התוצאה, מצלמות DSLR וגם מצלמות המירור לס מצלמות תמונות באיכות גבוהה, בתחילת הדרך מצלמות חסרות המראה צילמו באיכות נמוכה בגלל חיישנים קטנים יותר שקלטו פחות אור. זה השתנה. היום חיישניי מצלמות מירור לס רגישים יותר ועם רעשים פחותים אפילו לעיתיים פחות ממצלמות הרפקס..

במצלמות הרפלקס שהכרנו כבר מעולם הסרטים היתה מערכת של פריסקופ שנתן לנו את האפשרות להתבונן בפריים שלנו דרך העדשה בצורה כמעט מושלמת ולתכנן את הפריים…

במצלמות המירור לס האור שנכנס לעדשה עובר ישר לחיישן ללא מתווכים והדימוי מוצג על המסך או בעינית. היתרון המשמעותי מתחיל כבר כאן באפשרות שלנו לראות את הצילום שיתקבל בטרם צולם.

גודל ומשקל – המראה שהייתה אלמנט משמעותי במצלמה תפסה מקום רציני ונפח במצלמת הDSLR ואילו כאן היא איננה ועל כן משקל המצלמה ירד בצורה משמעותית . דבר שנתן לנו גם יתרון בסחיבת ציוד וגם לא פחות חשוב בהשפעה על המצולמים שלנו בצילומי רחוב וכדומה, המצלמה לא מאיימת כמו מצלמות הרפלקס הגדולות ..

פורמט מלא FF או פורמט קרופ – אז פה השאלה היא הרבה יותר משמעותית מצילום במצלמת DSLR, היות שאם הבחירה שלנו במצלמות חסרות המראה היא עניין של גודל אז מצלמות פול פריים יביאו את מצלמת המירור לס למצב של כמעט כמו הגודל של ה-DSLR. גודלן של העדשות גדול כמו העדשות של מצלמות רפלקס רגילות כך שיצא הרווח בהפסד, משהו שלדעתי הוא לא תורם במובן המשקל והגודל כמעט כלום.

יתרון נוסף שנובע ממבנה מצלמות חסרות המראה הוא מהירות צילום ברצף שעלה למהירויות מרשימות של עד 11 פריימים לשניה הדבר נובע מכך שאין למצלמה צורך ל"בזבז" זמן בהעלאת המראה ויכולה להגיע למהירויות קצרות יותר בצילום ברצף.

צילום הוידיאו במצלמות חסרות המראה נותן פייט רציני למצלמות הDSLR בעיקר בגלל פוקוס מהיר יותר במצלמות חסרות המראה.

חיסרון של מצלמות חסרות המראה שעד לרגע זה לא ממש נפתר הוא "זלילת" סוללות גבוהה מאוד בעיקר בגלל שימוש במסך ובעינית דיגיטליים שצורכים אנרגיה רבה, כך שלצלם ממוצע שיוצא ליום צילום יש צורך להצטייד בספר סוללות להשלמת יום צילומים שבמקרה הזה מצלמת DSLR יכולה לשרוד יום צילומים כמעט מלא עם סוללה בודדת.

לסיכום, מלחמה לא פשוטה בין מצלמות הDSLR לחסרות המראה שכנראה רק תעלה דרגה ככול שהטכנולוגיה תתקדם. עדיין יש פערים לטובת מצלמות ה,DSLR אבל לדעתי זה הולך ומצטמצם. למי שנושא משקל, זריזות, וצילום רחוב לא מאיים חשובים לו, אז מצלמות חסרות המראה הן בהחלט אופצייה מצויינת ועדיפה על מצלמות הDSLR שכנראה יאבדו את הבכורה בשלב מסויים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן