צילום מזון – טרנד חולף או שהוא כאן כדי להישאר?

עידן האינטרנט והרשתות החברתיות הפך לא מעטים מאיתנו לצלמים חובבים או מקצועיים. לכולם יש מצלמה טובה ואיכותית מובנית במכשיר הטלפון הנייד ובכל רגע יש באפשרותנו לצלם תמונות מהווי היומיום והחיים שלנו. מכיוון שארוחות ואכילה הן חלק בלתי נפרד מיומו של כל אדם – ללא ספק יותר ברור איך התחיל הטרנד של צילום הארוחות ושיתוף התמונות ברשתות. פשוט מאד כיום לצלם תמונות של האוכל ולא רק זה – אלא גם להפיק תמונות איכותיות, יפות ומעניינות וכך השיתוף הופך לא רק לתמונה של אוכל אלא לשיתוף של רגע מהותי בחייו של הסועד. צילום מזון הוא פעולה שכל אחד יכול לעשות מצד אחד, מצד שני – חשוב לא פחות לדעת איך לעשות את זה נכון.

האינסטגרם וצילום האוכל שלנו
רשת האינסטגרם הושקה בשנת 2010 בתור אחותה הקטנה של הרשת הגדולה – פייסבוק. ההבדל ביניהן היה ברור כבר מההתחלה – האינסטגרם חרתה על דגלה פרסום של תמונות ותוכן ויזואלי, כזה שמצריך מעט מאד, אם בכלל, תיאור טקסטואלי של מה שמשותף. תמונות החלו לספר סיפורים ואט אט עלתה הרמה והאיכות של התמונות כך שברור מה מצולם, מה בעל התמונה רוצה לשתף ואפילו אפשר לחוש את אותן תחושות שהוא חש. האינסטגרם עומדת לרשות בעלי עסקים שמשווקים את עצמם, כמו גם לרשותם של בעלי חשבון שהם אנשים פרטיים שמשתפים מהווי החיים שלהם תמונות מעניינות שצילמו בעצמם.

צילום אוכל הוא דבר שכל אחד יכול לעשות – אנשים ממוצעים כמו גם צלמים מקצועיים. כל אחד אוכל לפחות שתיים או שלוש ארוחות ביום ועם טיפים פשוטים שאפשר ליישם בקלות ובמהירות – התמונות תתקבלנה באיכות טובה ויפות מאד. מכאן אפשר להסיק את המסקנה המתבקשת שכל אחד מאיתנו הוא בעצם צלם מזון פוטנציאלי ויכול לשתף תמונות של האוכל שמוגש אל שולחנו בין אם מדובר באוכל שמכינים לבד בבית ובין אם תהיה זו מנה טעימה במסעדה. אפילו בני נוער עושים שימוש באינסטגרם כדי לשתף מה הם אוכלים או מכינים וללא ספק צילומים שקשורים באוכל מהווים חלק ניכר וגדול של התמונות שמשותפת ברשת החברתית הזאת. מסקנה נוספת היא שכבר מזמן לא מדובר בטרנד. מדובר בתחביב שאנשים מאד אוהבים להוציא לפועל.

איך מצלמים אוכל בצורה נכונה ומגרה?
מי שרוצה לצלם אוכל רוצה שהתמונה תצא טובה, איכותית, מעניינת ותגרום למתבונן בה להפעיל את בלוטות הטעם שלו עצמו. על מנת להצליח בכך יכול כל אחד לאמץ כמה טיפים שמקורם בעולם הצילום המקצועי אך אם ייקח אותם לתשומת ליבו – התמונות שהוא יצלם עשויות להתקבל יפות מאד והרבה יותר איכותיות –

לשים לב לתאורה – חשוב מאד ששום צד שמצולם לא יהיה בצל ותהיה עליו תאורה שתדגיש את הבדלי הצבעים או המרקמים.
מיקוד – חשוב לשמור על חדות האובייקט המצולם על מנת שיהיה קל וברור להבחין בו ולא יהיה צורך לאמץ את העיניים.
מיקום בתמונה – במידה ומצלמים יותר ממנה אחת חשוב למקם את המנות בתמונה הצורה פרופורציונלית כך שיהיה ברור הבדל הגדלים או הגבהים ביניהן והן יתפסו את תשומת הלב בצורה שווה.
שימוש בפילטר – המצלמות בטלפונים הניידים שלנו מהוות גם כלי לעיבוד התמונה כך שאפשר מראש לבחור תכנית מסוימת או שימוש בפילטר ייעודי כך שהתמונה תצא אפילו יותר יפה מאיך שתתקבל ללא הפילטר.
עיבוד התמונה על ידי תוכנה או אפליקציה – לא צריך לעבוד קשה ואפילו לא חייבים להיות מקצועיים על מנת לעבד תמונה ולבצע חיתוך, צביעה של אזור מסוים, חידוד או יצירת אווירה. ישנן תוכנות או אפליקציות שונות שמתאימות לשימוש חובבני או מקצועי והתוצאות מהן מרשימות ויפות במיוחד!

צילום כפעילות פנאי וכיף!
האם אפשר ללמוד צילום מזון? בוודאי! יש מי שיבחר ללמוד צילום מקצועי במסלול ארוך ואפילו אקדמאי ויש את מי שיעניין אותו רק איך מצלמים אוכל על מנת לצלם תמונות חובבניות עבור עצמו ועבור החשבון שלו ברשתות החברתיות. לשם כך אפשר להירשם לסדנה ייעודית ולהפוך את החוויה לאירוע של כיף – להגיע עם חבר או חברה, כמפגש חברתי ביומולדת או עם כמה חברות ואפילו להציע סדנה שכזאת כמתנה לאדם קרוב שמתעניין בתחום ויראה בסדנה כזאת מתנה נפלאה. המטרה תהיה האפשרות ללמוד את העקרונות של צילום מזון ואיך אפשר לעשות את זה טוב יותר ובצורה נכונה ואיכותית יותר. מי שנוהג להעלות תמונות לרשתות החברתיות ואוהב לצלם את האוכל שלו – ללא ספק ישמח מאד ללמוד טיפים ורעיונות איך לעשות את זה נכון.

להיות סטייליסט של אוכל!

ללא ספק מדובר במושג שכבר נטמע בעולם של צילום המזון. כל מי שרוצה לצלם תמונות של אוכל כדי לשתף אותן באינסטגרם יודע שהן צריכות להיראות מצוין. האוכל צריך להיות מסודר על הצלחת, להיראות פוטוגני ומזמין, האזור צריך להיות מסודר ונקי ויש חשיבות לצילום ממרחק כזה שהתמונה לא תהיה קרובה מדי מצד אחד, אך גם לא רחוקה מדי. המטרה בדרך כלל תהיה שיתוף של תחושות למראה מנה זו או אחרת ועל מנת לגרום לצופה בתמונה לחוש את אותן התחושות צריך שהוא יבין מה הוא רוצה, ממה מורכבת המנה ואילו תוספות יש לצידה. זו הדרך הנכונה לצלם מנות ראשונות או אחרונות, עיקריות או ארוזות, בדרך שתעורר תאבון בקרב מי שרואה את התמונה. לא צריך להיות לצורך כך צלמים מדופלמים אך לימוד קצר והפנמה של עצות מקצועיות ממוקדות – יעזרו ביצירת תמונות מעניינות, חדות, ברורות ומעוררות תאבון!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן